Drive (2011)
>> Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Nicolas
Winding Refn
Σενάριο: Hossein Amini
(βασισμένο στο βιβλίο του James Sallis)
Παίζουν: Ryan Gosling,
Carey Mulligan, Bryan Cranston, Albert Brooks, Oscar Isaac, Ron
Perlman
Περισσότερα στο IMDB
και στο Rotten
Tomatoes.
Είδος
Δράμα,
θρίλερ, λίγο από ιστορία εκδίκησης και
λίγο από ρομάντζο
Μετά κι από τις
δύο φορές που το είδα, το Drive
μου καρφώθηκε στο κεφάλι σαν
“αδελφάκι” των History of
Violence και Lost
in Translation. Εξηγώ. Το
Drive είναι
ξεκάθαρα ένα mood piece, που
βάζει -όπως και τα άλλα δύο- το στυλ πάνω
απ' την ουσία, για να πετύχει έναν στόχο.
Στην προκειμένη περίπτωση, ο στόχος
φαίνεται να είναι ένα throwback
στα 80s, στον Michael
Mann και στον νεαρό Marty
Scorsese. Φαίνεται απ' το soundtrack,
απ' τους χαρακτήρες, απ' τον τρόπο
που μεταχειρίζεται τη βία, απ' τους
ρυθμούς του, απ' τα νυχτερινά του πλάνα.
Οπτικά ο Refn ξεπερνάει τον
εαυτό του, με υπέροχη σκηνοθεσία,
ξεχωριστή αλλά όχι υπερβολικά φαντεζί.
Τα μακροσκελή σιωπηλά πλάνα μεταξύ των
ηρώων του ενόχλησαν πολύ κόσμο. Μερικές
φορές είναι όντως υπερβολικά, αλλά στις
περισσότερες των περιπτώσεων συμβολίζουν
με επιτυχία ένα πολύ απλό πράγμα: πόσα
περισσότερα μπορείς να πεις απλά με ένα
βλέμμα, ένα χαμόγελο ή ένα άγγιγμα. Στο
ρομαντικό κομμάτι πετυχαίνει έτσι
διάνα. Στο κομμάτι revenge-drama,
επίσης, έχει να
παρουσιάσει φοβερά καλογυρισμένες
σκηνές δράσης και αποφεύγει να κάνει
τη βία του καρτουνίστικη.
Το πρόβλημα που
έχω εγώ όμως δεν έχει να κάνει τόσο με
τους ρυθμούς του, αλλά με το σενάριο.
Καμία στιγμή δεν ένιωσα ότι συνδέομαι
με τους χαρακτήρες, γιατί το μόνο που
ήξερα γι' αυτούς ήταν ένα ελαφρύ περίγραμμα
των κινήτρων τους, τα οποία και δεν
παρουσίαζαν καμία ιδιαίτερη πρωτοτυπία.
Ο Ryan Gosling επίσης με
προβλημάτισε. Καταλαβαίνω ότι ήταν
σκηνοθετική επιλογή η σιωπή του στο
μεγαλύτερο μέρος της ταινίας, αλλά νιώθω
πως κατέληξε σε gimmick και
ενώ τα βλέμματά του ήταν πολύ εκφραστικά,
τελικά η ερμηνεία του ήταν για μένα
εντελώς υποτονική. Παρ' όλα αυτά, είναι
το μόνο απ' τα -ομολογουμένως πολλά-
εξεζητημένα σημεία της
σκηνοθεσίας που μπορώ να πω ότι με
πείραξε. Κατά τα άλλα, λάτρεψα τα πλάνα
του Drive, το
υπέροχο δέσιμο της εικόνας με την μουσική
και την σοβαρότητά του. Μπορεί τελικά
να μην συμμερίζομαι τη γνώμη αυτών που
παρουσιάζουν σαν την Δευτέρα Παρουσία
του σινεμά, αλλά καταλαβαίνω γιατί το
αγάπησαν και εκτιμώ την τεχνική του
αρτιότητα και τις αναφορές του σε μια
άλλη κινηματογραφική εποχή, που έχει
δώσει τη θέση της σε CGI-heavy
ομοιόμορφες και τυπικές
υπερπαραγωγές.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου