Oscars 2010: Original Screenplay

>> Σάββατο, 6 Μαρτίου 2010

Best Original Screenplay
(Πρωτότυπου Σεναρίου)


Οι υποψήφιοι:


The Hurt Locker


Inglourious Basterds


The Messenger


A Serious Man


Up




Τα σχόλια:


The Hurt Locker: Seriously; Εξαιρετική ταινία, αλλά σίγουρα όχι λόγω του σεναρίου της. Δεν έχει καμία θέση το Hurt Locker σ' αυτήν την κατηγορία.



Inglourious Basterds: Σαφώς το μεγαλύτερο ατού της ταινίας: ο χωρισμός σε κεφάλαια, πλούσιοι διάλογοι, η επιλογή των original γλωσσών για τις αντίστοιχες εθνικότητες... Κλασικός Tarantino, καταπληκτικό γράψιμο.



The Messenger: Καλή ταινία, αλλά τίποτα το συγκλονιστικό σεναριακά. Προφανώς λόγω θέματος παίρνει όσο “σπρώξιμο” είναι δυνατόν.



A Serious Man: Άλλη μια φορά οι Coen γράφουν ένα πολύ δυνατό σενάριο, με ωραία νοήματα και φαινομενικά αδιάφορα πράγματα να αποκτούν αργότερα μεγάλη βάση. Πανάξια υποψηφιότητα.



Up: Εντάξει, η αγάπη της Ακαδημίας για την Pixar είναι δεδομένη, εξ' ου κι αυτή η υποψηφιότητα. Αν μιλούσαμε για το Wall-e ή το Ratatouille, θα άξιζαν και Όσκαρ σεναρίου, το Up με τον κλισεδιάρικο villain και τα ομιλούντα σκυλιά, μάλλον όχι τόσο. Σίγουρα ένας λόγος για τον οποίο μας έκανε το Up να δακρύσουμε είναι η ιστορία του, αλλά αυτή τη χρονιά είχαμε πολύ καλύτερα σενάρια.



Σε ποιον άλλο θα έδινα υποψηφιότητα;


1) (500) Days of Summer: Άλλο ένα αναπάντεχο σνομπάρισμα απ' την Ακαδημία, καταπληκτικό σενάριο για μια καταπληκτική και διαφορετική ρομαντική κωμωδία.



2) The White Ribbon: Είναι υποψήφιο και για φωτογραφία, οπότε δεν θα είχε πρόβλημα η Ακαδημία να του δώσει κι άλλη μια υποψηφιότητα. Και το αξίζει ο Haneke εδώ, περισσότερο από κάθε άλλη φορά.



3) Moon: Τα δυνατό του κομμάτι είναι σίγουρα η σκηνοθεσία, αλλά και το σενάριό του Moon είναι ένα εξαιρετικό κράμα από original ιδέες και στοιχεία από κλασικές ταινίες του είδους.



Αυτά τα 3 μαζί με το Inglourious Basterds και το A Serious Man είναι για μένα η ιδανική πεντάδα.



Ποιος θέλω να το σηκώσει;


Κάποια άλλη χρονιά θα στήριζα τους Coen. Φέτος όμως ο Tarantino επιστρέφει και δείχνει ότι είναι τεράστιος σεναριογράφος. Το αξίζει με χίλια.



Ποιος θα το σηκώσει;


Θα ήθελα να πιστεύω ότι η Ακαδημία που έδωσε Όσκαρ Σεναρίου το '95 στο Pulp Fiction, θα το δώσει κι αυτή τη φορά στον Tarantino, για να μην του δώσει Best Picture. Δυστυχώς φαβορί φαίνεται να είναι το Hurt Locker, με περιθώριο για κάποιο twist που θα βραβεύσει το Up.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP